torsdag den 7. maj 2009

Børnemuseum og Little Havana

Vi startede dagen med at spise morgenmad på hotellet i deres 50'er cafe. Det er virkelig gennemført med halve biler man kan sidde i (som vi selvfølgelig gjorde) skilte, radioer, benzinstander og så videre. Det eneste der manglede var pandekager til morgenmaden - som netop var det vi havde lovet AM. Men det gik nu fint alligevel.



Da morgenmaden var indtaget to vi direkte videre til MCM Miami Children's Museum. Det er en slags eksperimentarium for børn. Der er bank og supermarket, hospital og dyreklinik, havn og krydstogtskib, kunst og musik osv osv osv.








Det var virkelig et super sted for AM (og hendes forældre).







Efter museet kørte vi til downtown for at se little Havana - som primært er en gade - sw 8th st. eller calle ocho som den også bliver kaldt. Det var lidt ligesom vi tror det er, at køre igennem en gade i sydamerika - men der var ikke noget der fangede os, så vi stoppede ikke der.








På vejen tilbage købte vi lidt småting i et supermarket (som selvfølgelig har åbent 24 timer i døgnet) og så skulle vi op med det - men desværre virkede vores dør endnu ikke. Efter at fire forskellige personer havde prøvet med deres kort - blev de enige om at det nok ikke var os der gjorde noget galt - og de måte igen hente "computeren" for at nulstille døren. Så det lykkedes at komme ind.

Efter at de havde rodet med døren i en halv times tid mere blev de enige om at den nok ikke lige kunne laves - så vi blev flyttet til et andet værelse. Større og med køkken - så her kunne vi godt blive et par dage mere..

Og mens jeg sidder her og opdatere - snakker jeg med Casper på messenger og planlægger pokerturneringer. Så selvom man er en halv jordklode væk - kan man sagtens klare sådanne ting ;)

Nu trækker de alle I mig for at komme ned og bade - så jeg slutter her.

2 kommentarer:

  1. Hej med jer!
    På billederne fra børnemuseet ser det ud til, at I var de eneste,der var der. Der var ikke andre personer end jer tre på et eneste billede, og på parkeringspladsen var der ikke andre biler. Jeg har iøvrigt fundet ud af, hvordan mor kan se jeres rejsebreve. Jeg kopierer dem bare og sætter dem så ind i en e-mail. Jeg har også sendt dem til moster.
    Idag er det St. Bededag herhjemme. Vi har været en tur i Klampenborg med nogle flasker rødvin til vores tidligere inspektør, Helge. Han bliver 80 år. Herefter kørte mor med til Greve og vi har været ude at gå - et par gange - med naboens hundehvalp.Lige nu sidder hun og forfatter nogle ord, som jeg skal skrive ind i denne kommentar. Vejret har i dag været lidt bedre end i går. Det har blæst mindre, solen har skinnet lidt og temperaturen har været helt oppe på 17 grader. Det har endnu ikke regnet, men regnen er på vej. Den kommer om lidt.
    Så kommer mors brev:
    Hej alle 3. St. Bededag. Far og jeg var i formiddags et smut hos Helge (80 år på mandag). Derfra til Greve. Far er "hvalpesitter" for Bjarnes hund i dag, så foreløbig har vi gået tur 2 gange. Far passer også Jørns kat! Vejret her er stormfuldt, koldt og med byger. I onsdags blev en billist dræbt i Fælledparken - Øster Alle - da et bøgetræ væltede ned over hans bil. Så hvem der havde sol og sommer. Vi læser med stor interesse om jeres tur. Det ser vildt godt ud. Kys og kram til englebarnet.
    Kærlig hilsen, mor

    SvarSlet
  2. Hej Christian!
    Kan du ikke give en tilbagemelding om du får mine kommentarer. Jeg har stadig problemer hver gang jeg skal sende.
    Hilsen
    Far

    SvarSlet