søndag den 10. maj 2009

St. Augustines gamle by, flere veje, Orlando, et fyldt hotel og outletsmall.

Efter en nat på vores "rigtige" motel - var det tid til at skulle videre. Men først skulle vi lige tankes op. Vi spiste morgenmad på hotellet, som tilsyneladende også var et ret besøgt sted og ikke kun af gæster fra motellet. Men vi fik da et bord efter lidt tid og fik en solid omgang morgenmad (og AM fik pandekager).
Mens Anne pakkede de sidste ting samme tog AM en hurtig dypper i poolen. Derefter var det check ud tid. Inden vi køre ud ville Anne gerne se fortet (det skal man åbenbart se når man er i byen) og den gamle skole (som skulle være Amerikas ældste skole, som stadig eksisterer). Vi fandt en p-plads og gik hen til fortet. Fortet er fra 1672 og har været benyttet i mange forskellige situationer siden. Det var da meget sjov at se - men så heller ikke mere (for os).

Vi gik videre mod den gamle skole - og kom dermed ind i det historiske kvarter af byen - og det var spændende. Her kunne det tydeligt ses at det var en gammel by. Der var masser af små butikker med alt muligt (og umuligt). Der var også en fantastisk stemning, med livemusik på alle barer og på hjørner mm. Nu har det jo nok hjulpet på det at det var lørdag og der samtidig var festival i byen - så der var mange feststemte mennesker. Jeg har forsøgt at fange lidt af det på videoklippet I kan se herunder. Vi så også den gamle skole - som egentligt bare var et træhus med en have til - men faktisk spændende nok. Efter det gik vi i gennem den gamle by tilbage til bilen for at køre til Orlando.

Turen til Orlando gik fint og uden de store udfordringer - altså udover at bilen blevet kørt næsten tør - så vi måtte dreje af og finde en tank og fylde op (igen til priser der er helt forskellige fra i Danmark). Med fyldt tank kørte vi videre til det bookede hotel, som blev fundet uden problemer. Hotellet så fint ud, men de vi ville tjekke ind - havde de ikke plads til os, så de sendte os videre til et andet hotel 250 meter væk derfra. Det var et godt valg. Vi er nu istedet blevet indlogeret på et meget stort 4 stjernet hotel. Vi bor på 9 sal med godt udsigt. Der er også alle mulige forskellige små barer/ restauranter/shops (bla. en Starbuck) på hotellet. Dog skal vi selv betalte for internettet her (hvis vi ikke vil bruge det gratis i lobbyen).

Da vi havde båret vores ting op og lige slappet lidt af tog vi ud til et outlet center. 175 store butikker der sælger ud af de varer der ikke længere er plads til i de "normale" butikker. De kan være overskud eller varer der skal ud pga. der er kommet ny kollektion. Det betyder også at priserne er helt anderledes end normalt. Vi købte et par Geox sko til AM til 25$ (og havde vi kunne finde et par mere havde vi fået det til 12.5 $). Det er sko der normalt koster fra 50$ og opefter. Jeg fik også købt en t-shirt og en hætte trøje til 30$ ialt.
Vi spiste også aftensmad i centeret hvor vi fik noget asiasisk mad - ris, nudler og tilbehør + noget sushi (ialt inkl. drikkevarer rundt 25$).
Vi kunne dog ikke skjule at vi er turister, så vi blev fanget et par gange af nogel sælgere med boder der ville sælge os noget. De ene fik vi sagt pænt nej til. Selvom det var svært at overbevise ham om at vi ikke ville købe noget - det endte med at han gav os hans kort og lovede os 15% rabat hvis vi ændrede mening. Den anden fik solgt os (Anne) noget kosmetik (men vist nok til en fornuftig pris).

Nu er vi tilbag på hotellet og skal have noget tiltrængt hvile. Dagen i morgen skal (nok) bruges på Sea World. Vi havde først tænkt på Magic Kingdom (Disney), men da det er søndag i morgen er der nok lige 25% flere end på mandag - så vi venter lige.

Dagen idag har også været meget var - vi har haft temperaturer mellem 90 og 99 grader fahrenheit - hvilket svarer til mellem 32 og 37 grader celcius. Så airconditionen i bilen har været på fast arbejde.

1. Hej med jer!
    Det er helt fantatisk, så meget I kan nå at opleve. Specielt må besøget på Space Centret have været helt fantastisk. Det kunne jeg godt tænke mig selv at opleve. Vi er stadig meget glade for jeres rejsebreve, og vi venter spændt på dem hver dag - eller rettere sagt aften (De kommer på henad midnat). Som jeg har skrevet før, kopierer jeg dem hver dag og sætter dem ind på en e-mail til mor. Jeg sender dem iøvrigt også til moster og Hanne. De synes også, at de er spændende at læse. Endelig laver jeg en papirkopi til til Ingse (sort/hvid). Vi har idag været på Montagnevej for at udplante Annes persilleplanter, men mor måtte opgive. Det var simpelthen umuligt at sætte de sytrådstynde planter ned i kassen. I stedet har hun taget dem med til Brunevang, hvor hun vil prikle dem ud i jiffypots. Mor er stadig nervøs for, at I slet ikke kan se vores kommentarer. Kan du ikke fortælle os, om du får dem - hvis du ikke vil skrive det i rejsebrevet, kan du måske sende en e-mail (bl.rg@ci.kk.dk). Hvad angår vejret kan vi ikke konkurrere med jer. Det er ganske vist blevet lidt bedre. Det blæser mindre og solen skinner lidt mere, men dagtemperaturen er igen faldet til omkring 14 grader og nattemperaturen til 2 - 6 grader. Kan du iøvrigt ikke tage noget af den billige benzin med hjem til mig? Herhjemme koster den nu 9,73 kr.
    Mor har skrevet følgende:
    Hej alle 3! Søndag - Mors dag!
    Far har været her med snegle og blomster og har også slået græs. Cat. har været her med chokolade. Sådan. Vi har været hos Ingse med en udskrift af jeres rejsebreve. Derefter på Montagnevej. Alt vel. Bedre vejr i dag. Det skulle endda ikke regne de næste 5 døgn - dog med nattemperaturer nær nul. Frister det? Håber I nyder turen. Flere kys og kram til englebarnet. Mor - (og far (red.)).

2. Hej med jer!
    Mor har skrevet følgende:
    Hej alle 3! Søndag - Mors dag!