fredag den 8. maj 2009

En køretur og walmart

Efter vore børnemuseum og litle Havana tur tog vi ned til stranden. Vandet virkede som om der var varmere end tidligere - selv Anne syntes at det var dejligt varmt.
Problemet med vores strand er kun det er der er så mange forskellige sten og muslinger at Anne og AM slet ikke kan styre sig - så det ender nok med at vi skal bytte vores bil ud med en med trailer så vi kan have alle den sten med os rundt.

Da vi var færdige med at være på stranden ville vi ud til et stort mall - men da vi havde kørt i en 45 min besluttede vi os om og fangede istedet en walmart - som er et kæmpe supermarket. Der var også en McDonald inde i butikken. Det viste sig iøvrigt at de vi kom hjem og jeg tjekkede den på nettet, at det slet ikke var en af de større walmart !

Idag står den på køre køre og køre - kun afbrudt af et besøg på Kennedy Space Center - men det kan jeg vende tilbage til når det er oplevet.

Lige her på falderebet er der et par billeder fra vores nye værelses morgenudsigt.


2 kommentarer:

  1. Hej med jer!
    Det er helt fantatisk, så meget I kan nå at opleve. Specielt må besøget på Space Centret have været helt fantastisk. Det kunne jeg godt tænke mig selv at opleve. Vi er stadig meget glade for jeres rejsebreve, og vi venter spændt på dem hver dag - eller rettere sagt aften (De kommer på henad midnat). Som jeg har skrevet før, kopierer jeg dem hver dag og sætter dem ind på en e-mail til mor. Jeg sender dem iøvrigt også til moster og Hanne. De synes også, at de er spændende at læse. Endelig laver jeg en papirkopi til til Ingse (sort/hvid). Vi har idag været på Montagnevej for at udplante Annes persilleplanter, men mor måtte opgive. Det var simpelthen umuligt at sætte de sytrådstynde planter ned i kassen. I stedet har hun taget dem med til Brunevang, hvor hun vil prikle dem ud i jiffypots. Mor er stadig nervøs for, at I slet ikke kan se vores kommentarer. Kan du ikke fortælle os, om du får dem - hvis du ikke vil skrive det i rejsebrevet, kan du måske sende en e-mail (bl.rg@ci.kk.dk). Hvad angår vejret kan vi ikke konkurrere med jer. Det er ganske vist blevet lidt bedre. Det blæser mindre og solen skinner lidt mere, men dagtemperaturen er igen faldet til omkring 14 grader og nattemperaturen til 2 - 6 grader. Kan du iøvrigt ikke tage noget af den billige benzin med hjem til mig? Herhjemme koster den nu 9,73 kr.
    Mor har skrevet følgende:
    Hej alle 3! Søndag - Mors dag!
    Far har været her med snegle og blomster og har også slået græs. Cat. har været her med chokolade. Sådan. Vi har været hos Ingse med en udskrift af jeres rejsebreve. Derefter på Montagnevej. Alt vel. Bedre vejr i dag. Det skulle endda ikke regne de næste 5 døgn - dog med nattemperaturer nær nul. Frister det? Håber I nyder turen. Flere kys og kram til englebarnet. Mor - (og far (red.)).

    SvarSlet
  2. Hej med jer!
    Allerførst lige en hilsen fra Cathrine. Hun beder iøvrigt om, at du vil sende koden til Metax-kortet. Hun vil vaske bilen, inden I kommer hjem, men hun har glemt den (koden). Det behøver I alligevel ikke. Jeg har netop talt med Asta Marie og Anne i telefonen og Anne gav mig koden. Dernæst svar på dit spørgsmål. Videoklippene virker fint med lyd og det hele. Det er fantastisk, at det kan lade sig gøre. Du må godt stile efter at Asta Marie og Anne og hvis det er muligt også du selv er lidt mere med på videoklippene. Endelig tak for det rigtig lange rejsebrev med billeder og videoklip. Det må da tage dig lang tid, at skrive så meget. Får du overhovedet tid til at sove?
    Herhjemme går det med glæder og problemer. For at starte med det sidste har jeg stadig problemer med mine solfangere. I den ene af de to fangere, jeg har fået tilbage fra reparation er glasset revnet. Det vil sige, at nu skal den ned igen og have nyt glas. Den bliver hentet på mandag morgen. Efter 25 år, hvor de har fungeret perfekt, driller de nu for alvor. Problemerne er nu til at komme over. Der er ikke andet at gøre end at få det lavet, men det bliver sikkert dyrt. Og så glæderne: Jeg var i dag i DR-byen i den nye koncertsal (Hold op, hvor er den flot) til Malko-konkurrencen. Det er en konkurrence for dirigenter, og der er udvalgt 30 af ca 300. De får hver ca. 15 min. med orkestret og skal her vise, hvordan de kan sætte deres eget præg på musikken. Det er spændende at se og høre, og samtidig er det som at være til en koncert - og så er det gratis. I morgen tager mor med derhen. Ud over musikken er hun spændt på at se den nye koncertsal. På fredag tager jeg derhen igen (med eller uden mor).
    Tja, det var så det, jeg har oplevet idag. Jeg kan ikke få det til at fylde så meget som dine rejsebreve, men jeg kan måske gøre gengældt, hvis vi til efteråret kommer på den rundrejse til Kina, som jeg godt kunne tænke mig.
    Vejret herhjemme er der ikke så meget at skrive om. Det er som jeg har skrevet tidligere, blot med den forskel, at nu er det skyet. Vi mangler vand til haven, men det skulle komme på søndag og mandag.
    Jeg skal hilse fra mor. Hun prøvede at ringe til Annes mobil, men der var optaget. Det var mens Asta Marie og Anne talte med mig. Jeg ved ikke, om hun har prøvet senere.
    Kærlig hilsen til jer alle 3
    Farfar

    SvarSlet