torsdag den 7. maj 2009

Miami Bayside Marketplace

Efter vi var kommet retur fra South Beach tog vi en tur til poolen. Men inden vi gik derned stod Anne og AM og kiggede på pelikaner der fløj rundt uden for vores hotel.

Pool er en fin en, med dybde fra 2 ft til 10 ft (ca. 60 cm til 3 meter). Så der var både plads til at AM kunne lege og Anne svømme. Jeg lavede et eller andet midt i mellem de to ting.






Da vi var færdig ved poolen - lige inden vi gik op fandt Anne en kokosnød, den var dog ikke helt moden, så den fik lov til at blive liggende.


Vi tog bilen ind til Miami og til noget der hedder Bayside Marketplace. Det er et "mall" med en hel del forskellige butikker og cafe/bar/restauranter. Det ligger ved havnen, så der er fin udsigt til en masse kæmpe yatchs - vi snakker altså både på størrelse med mindre færger! Der var også en masse tour både af forskellige slage - glasbund, pirat, racerbåde mv.
Vi osede lidt i butikkerne og AM fik et badehåndklæde i Disney butikken (delvom der var ca. 250 andre ting hun også gerne ville have).







Vi spiste aftensmad på en latinamerikansk/cubansk restaurant der. Anne fik en rib-eye, AM nuggets og jeg fik en Mofongo med rejer.
Da tjeneren (det er også ham der har taget billedet med os alle tre) kom med maden, spurgte ham mig om hvorfra jeg dog kendte til Mofongo. Der måtte jeg indrømme at jeg ingen anelse havde om hvad det var jeg skulle spise, men at det lød spændende og stod på kortet under kokkens anbefalinger ;)
De viste sig iøvrigt at en ret med en form for en banan (plantain) i - men de var kogte, så jeg overlevede. Retten smagte iøvrigt super (der var også bacon i).




Da vi kom tilbage var vi låst ude af vores værelse - ingen af vores kort virkede - og jeg havde en sovende AM hængende. Vi gik ned til receptionen for at få vores kort "nulstillet" og fik at vide derikke var noget galt med dem. Så der kom en mand med op for at se hvad vi dog gjorde forkert. Heldigvis kunne han heller ikke få døren til at virke - heller ikke med "hovedkortet". Så der måtte endnu en mand med en lille computer med op for at få vores dør låst op. Dette betyder dog at hvis vi forklader rummet igen - så skal der en fra receptionen op og låse op for os :o) - Dog har de lovet at der kommer en og kigger på det idag.

Dagen plan står på at tage til en børnemuseum og et cubansk kvarter. Herefter hjem og køles af og så i et kæmpe mall lidt nord for os (omkring Fort Lauderdale). Men det skal vi nok rapportere om når dagen er gået.

1 kommentar:

  1. Hej alle 3!
    Jeg ved godt, at i Amarika er alt større end i resten af verden, men gælder det også døgnet.
    Der må være mere end 24 timer, når I kan nå alt det, I gør.
    Det er stadig meget spændende at læse jeres "rejsebreve". I selv kan også få stor glæde af det, når I kommer hjem.
    Herhjemme gå det mere stille og roligt. I morges fik jeg de to solfangere, der har været til reparation tilbage, men da de var sat op, viste det sig, at endnu en var utæt, så måtte den ned. Senere var mor og jeg på skolen (1. torsdag i måneden), senere på dagen var jeg henne hos Jørn for at fodre hans kat og fugle.
    I morgen skal jeg iøvrigt passe naboens hundehvalp. Vejret herhjemme er ualmindelig trist - blæsende - fugtigt og koldt (ca. 12 til 13 grader som det højeste.
    Jeg vil se, om jeg kan instruere mor gennem telefonen i at se jeres blog - ellers må jeg til Brønshøj og vise hende det.
    Hav det fortsat godt
    Far

    SvarSlet